Bizárne okruhy
1. Pescara Circuit - Taliansko
Pescara Circuit je jedn
ou z najbizarnejších a najnebezpečnejších tratí, ktoré sa kedy používali v F1. Táto mestská trať mala dĺžku až 25,8 kilometra, čo ju robilo jednou z najdlhších v histórii F1. Pretekári sa tu museli vysporiadať s rôznymi povrchmi, úzkymi cestami, zúženými úsekmi a ostrými zákrutami. Pescara bola domácim miestom Talianskeho Grand Prix v roku 1957.
2. Bremgarten Circuit - Švajčiarsko
Tento okruh v Bernu bol skutočne bizarný a nebezpečný. Trať sa nachádzala na verejných cestách a pretekári museli obísť obytné oblasti, čo znamenalo, že trať bola často veľmi úzka. Švajčiarsko hostilo F1 preteky v Bremgartene od roku 1950 do 1954, kým po tragickej nehode bola F1 z krajiny na dlhší čas zakázaná.
3. Nürburgring Nordschleife - Nemecko
Tento okruh sme už spomínali, ale jeho bizarnosť stojí za opätovné zdôraznenie. "Zelené
peklo" je známe svojou obrovskou dĺžkou (22,8 km), viac ako 170 zákrutami a veľkým rozdielom v nadmorskej výške. V kombinácii s nepredvídateľným počasím a mnohými nebezpečnými úsekmi bol Nürburgring považovaný za skutočne bizarnú trať. Dnes už sa na nej nepreteká F1, ale stále zostáva kultovou legendou.
4. Las VegasGrand Prix - USA (1981–1982)
Preteky Las Vegas boli veľmi neobvyklé, pretože sa konali priamo na uliciach mesta, ale nie na typickom mestskom okruhu, ako je Monaco. Tento okruh bol v podstate "príliš rovný" a často sa preteky stali nudnými kvôli absencii náročných zákrut. Preteky sa konali v noci a okruh
mal veľmi malý priestor na predbiehanie, čo z neho robilo nezaujímavý a bizarný podnik pre mnohých fanúšikov.
5. Oulton Park- Veľká Británia
Oulton Park je známy svojimi zvláštnymi zákrutami a veľmi zúženými úsekmi. Okruh sa nachádzal v severozápadnej Anglicku a bol hostiteľom niekoľkých britských Grand Prix medzi rokmi 1954 a 1960. Tento okruh je neobvyklý, pretože obsahoval niekoľko technických sekcií s náročnými výškovými rozdielmi, ktoré neboli v tej dobe typické pre F1.
6. Avus Circuit - Nemecko
Avus je jedným z najskorších okruhov v histórii F1, ktorý sa nachádzal v blízkosti Berlína. Táto trať bola najznámejšia svojou obrovskou, 8-kilometrovou rovinkou, ktorá bola jednou z najrýchlejších v histórii pretekov. Okruh mal veľmi málo zákrut, čo robilo preteky veľmi zaujímavé, ale aj nebezpečné. Avus sa používal v rokoch 1959 až 1967.
7. Moscowa Raceway - Rusko
Hoci to nie je stará trať, Moskovský okruh, ktorý hostil Rusko Grand Prix od roku 2014 do 2021, sa považuje za trochu bizarne umiestnený a dizajnovaný. Trať bola vybudovaná na periférii Moskvy, bez výrazného historického alebo prírodného kontextu, a mnohí fanúšikovia a odborníci ju považovali za technickú, ale aj nepríliš vzrušujúcu.
8. Montegi Circuit - Japonsko
Montegi, známy aj ako Twin Ring Motegi, bol síce technicky vyspelý okruh, ale aj pomerne bizarný kvôli svojej kombinácii okruhov (ovál a klasický okruh). Zvláštnosťou bol veľký oválny okruh, ktorý bol použitý iba niekoľkokrát v histórii F1.
Tieto trate sa často považovali za bizarné najmä kvôli ich unikátnemu dizajnu, neobvyklým výzvam alebo nepriaznivým podmienkam pre jazdcov. Niektoré z nich, ako Pescara alebo Bremgarten, boli dokonca po niekoľkých nehodách vyradené z kalendára, čo len podčiarkuje ich neobvyklý charakter.